Saturday, December 21, 2013

APA ITU SHAKLEE ?

Hi,Salam Sejahtera, kali ini saya ingin mengupdate mengenai Shaklee. Apa itu Shaklee? Adakah Shaklee ini telah dikenali oleh orang ramai ataupun anda baru pertama kali nampak perkataan Shaklee itu?

Ok, Saya akan terangkan mengenai Shaklee.


Apa itu shaklee?

Shaklee adalah satu syarikat yang telah diasaskan oleh DR Forrest C Shaklee dengan menawarkan produk-produk kesihatan yang mesra alam dan selamat digunakan. Syarikat Shaklee ini telahpun ditubuhkan hampir 50 tahun syarikat bagi membantu orng ramai menjalani hidup yang sihat.




Apakah keistimewaan Produk-produk Shaklee?

A) SELAMAT
-Produk yang dihasilkan hanya menggunakan 100% sumber semulajadi sahaja.
-Semua produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa.
-Syarikat telah menjalankan lebih 350 kajian ke atas setiap ramuan baru, terutamanya bahan logam, racun serangga dan bermacam-macam bahan pencemaran yang lain.

B) BERKESAN
- Keberkesanan terbuktikannya melalui 54 pingat emas yang dimenangi oleh Shaklee setanding dengan kehebatan atlet-atlet terbaik dunia.

C) SENTIASA MESRA ALAM
- Syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana Shaklee telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Ibu Pejabat Korporat mereka telah memenangi anugerah bagi reka bentuk persekitarannya

Adakah produk Shaklee ini HALAL? 
Bagi pengguna yang beragama Islam, semestinya mereka tertanya-tanya sama ada produk Shaklee ini dijamin Halal ataupun tidak kan? Jawapannya ada yang dijamin halal dan ada yang tidak. Sebenarnya, pihak syarikat mengeluarkan banyak produk tetapi tidak semua produk yang dikeluarkan oleh Shaklee Corporation ada dijual di Malaysia. Produk yang masuk ke Malaysia hanyalah produk-produk yang sudah mendapat sijil Halal dari ISA.Produk yang Halal dan tidak Halal tidak dibuat di tempat yang sama dimana ianya telah disahkan dengan pemerhatian oleh ahli Shaklee yang beragama Islam di Kilang Shaklee.




Itu saja serba sedikit mengenai asal usul Shaklee & mengenai produk-produk yang dihasilkan. Jumpa di entry yang seterusnya yang memberi lebih maklumat mengenai KEBAIKAN Produk Shaklee ini.









No comments:

Post a Comment